maandag 17 januari 2011

Prinsessenjurk (voor Prinsen)

Onze roze prinsessenjurk is helemaal uit elkaar gevallen. Regelmatig komen hier dametjes spelen van ongeveer 1.20 lang die er graag om vechten.
Nu ben ik de beroerdste niet, ten slotte heb ik een naaimachine gekregen voor mijn verjaardag en had ik nog een lapje roze stof.
Patroontje opgezocht, knippen, spelden, stikken....


De prinsessenjurk (tussenresultaat).

Mijn prinsen bemoeiden zich er stevig tegenaan: deze mama, dit randje, dat steekje... en wil je het gordijn op de jurk vastzetten met het treinenlintje?

De treintjes.

De deelnemers aan mijn workshops herkennen dit beeld.
Je start met een leeg vel papier dat je aanstaart.
Waar zal ik de eerste lijn eens zetten?
Nu het rode krijtje, het blauwe potlood...
Je gedachten stoppen en je handen nemen het over.
Ze weten raar genoeg precies wat er nodig is om jouw proces weer te geven.
Verbaasd kijken ze na een half uur op.
Wat vliegt de tijd.
Het blad is vol.

Wil je dit eens ervaren met je kind?
Is de leeftijd van je kind tussen de 4 en de 8 en houdt hij of zij van creatief bezig zijn?
Vind je het fijn dat jij en je kind elkaar beter leren kennen?
Kan je op woensdag ochtend in de vakantie?

Neem dan contact op met het schilderschuurtje: hetschilderschuurtje@live.nl en schrijf je in!
De kosten van de kinderworkshops zijn vijf euro per kind + ouder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten