woensdag 15 juni 2011

Creatieve Twitter oefening

Een geheel nieuwe ervaring voor mij: een creatieve Twitter oefening!
Zelf heb ik regelmatig de behoefte om creatief bezig te zijn. Iets waar ik "last" van heb kan ik daarmee onderzoeken en een plaats geven.
Zo ook op woensdagochtend 15 juni.

Het begon met het volgende berichtje:
Als ik die berg was heb weggewerkt, ga ik maar eens een creatieve opdracht voor mezelf verzinnen, wie doet er mee???

Er kwamen reacties binnen van mede Twitteraars die aan wilden sluiten, zelfs in gedachten.

Gedurende een half uur hebben we de volgende oefening gedaan:

De creatieve mini oefening start om 10.15. Meedoen? leg vast klaar wat je wilt gebruiken. Papier + materiaal (potlood, verf, viltstift, enz).

Ga lekker zitten! Voeten stevig op de grond, rug recht. Probeer bij de oefening de voeten ook op de grond te houden.

Adem goed diep in, naar de buik, nog steeds met de voeten stevig op de grond.

Dit vind ik zelf hele mooie en ontspannen muziek. Daar kan je voorafgaand aan 't tekenwerk naar luisteren. (uiteraard kan je ook je eigen muziek kiezen, maar muziek die je nog niet kent kan ook toegevoegde waarde hebben).

Wat is de karaktereigenschap in jezelf waar je het meest trots op bent? Maak hier tekening/schildering/enz van. Mag abstract zijn (en niet te streng zijn voor jezelf ;))) ).

Zelf ben ik begonnen met viltstift, maar had behoefte aan dikkere lijnen, ik ga door met pastelkrijt .

Probeer, als het lukt, je voeten op de grond te houden tijdens het tekenen.

Als je tevreden bent over je tekening, mag je deze signeren. Zet er, als je wilt, een positieve zin over jezelf op: Ik ben ...

Als je nog meer tijd nodig hebt, ga dan lekker door! Neem de tijd! Geniet ervan, Creatieve tijd voor jezelf! 

Veel plezier met de oefening!! Mocht je naar aanleiding van deze oefening vragen of opmerkingen hebben, kan je uiteraard mailen. hetschilderschuurtje@live.nl .

Dit was mijn tekening vandaag!

Meer informatie over de Creatieve Droomvallei workshops: http://www.droomvallei.net .

Aantal tekeningen van deelnemers en reacties:


Op het werk meegedaan aan de creatieve oefening, samen met een collega.
Reactie: Bedankt voor de oefening! Daar kikker ik van op.


JR's Gelukswereldbol. JR is 6 en deed mee aan de oefening met haar moeder.


Reactie: Zelfs mijn rode werkkaars deed mee!

Andere reactie: Mijn is geweldig mooi geworden.  Paars met blauw en wit en een tikje roze (mijn favoriete kleuren).
Deze deelneemster kon niet "Op papier" meedoen,  maar wel in gedachten.

Deelnemers bedankt voor het mogen delen van jullie werkstukken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten