zondag 3 juli 2011

Lief Poppetje van vilt

Jongste wil graag een poppetje.
Een lief poppetje.
Dat poppetje kan hem helpen als hij zich boos voelt worden, zo maar, ineens.
Vandaag ben ik dat voor hem gaan maken.
Hier een werkbeschrijving van het poppetje!

Zoon (5) maakt het ontwerp.
Ik leg alle spullen klaar.

Benodigd zijn:
2 lapjes vilt in kleuren naar keuze.
vier pijpenraggers
wol of draad
een naald
kraaltjes ed om te versieren
een lapje voor het rokje
een schaar
spelden
Tekening op 2 velletjes vilt vastgemaakt, uitknippen.
De armen en benen van te voren al aan elkaar maken, en tussen de lapjes leggen.

Het eindresultaat ziet er bij mij zo uit:


Mijn zoon wilde een poppetje zonder haren, en met een rokje aan. Zelf heeft hij de kleuren uitgezocht van het vilt en de armen en de benen.
Zo een poppetje past ook goed binnen mijn Droomvallei workshops,

1 opmerking:

  1. Wat leuk en kleurrijk zeg! Super knap! Groetjes Chantal. (Kelshar13 twitter)

    BeantwoordenVerwijderen